Постинг
24.12.2006 13:27 -
Сезонни пречиствания
Автор: omerga
Категория: Други
Прочетен: 1261 Коментари: 1 Гласове:
Последна промяна: 25.12.2006 23:50
Прочетен: 1261 Коментари: 1 Гласове:
0
Последна промяна: 25.12.2006 23:50
Почти сме към края на сезона на чудесата. Най-сетне. Честно казано единственото чудо, на което бях свидетел тази година е изобретателността на гузната гражданска съвест около болни деца (сякаш само по коледа се раболяват) и цялото суетене, което от година на година става все по-стряскащо. Ако човек гледа телевизия или слуша радио (вчера по Гонг упорито ме убеждаваха, че трябва да вярвам в дядо коледа, че го има и ако не вярвам, значи греша, защото него го има! Пък!) човек започва да се чуди, кога и как станаха хората внезапно едни такива.. хмм.. добри и чистоплътни. Склонен си да се обзаложиш, че всеки момент ще се появят пърхащи малки златни пеперудки, ангелета и ореолчета около светлите им същества. И се усмихват сякаш нищо не е станало, все едно винаги си е било така. Трябва да ви кажа, че това си е зловещо. Подозирам присъствието на UltraMegaHugeBigBrother, който е готов да ти отнеме всички подаръци ако свалиш инфантилната си усмивка за момент, ако не е за да се просълзиш при сблъсъка с жестоката съдба на онова детенце и с трепереща ръка не започнеш да цъкаш смс-и, за да допринесеш за това да направим света едно по-добро място "for you and for me/ and the entire human race". И като стоплиш така своята, на детето и на мобилния си оператор душичка можеш да се върнеш към радостта от най-светлия християнски празник, да излезеш и вече с чиста съвест да си купиш прясно отсечена елхичка и много, много, мноооого играчки и подаръци.
Както и да е, заради тези и още много други неща не обичам коледа, но това не е толкова важно. Това, което ме възмущава е друго. Сезонната поява на децата в нужда е ясна на всички и вече е клише. Няма човек, който да съм срещнала, да ми е казал, че не е отвратително. Но защо е така година след година? Всичко е въпрос на PR ми беше казал някой. Еми така си е. Не само имиджа на самия празник, но и на децата е такъв. Всички реклами са свързани с това, че сега, понеже е коледа, трябва да помогнем на децата; че те самите се нужддаят сега, понеже е коледа.
Това са глупости. Понеже е коледа трябва да си запишем (явно не можем да запомним), че има много нуждаещи се и те не изчезват в понеделника след нова година. И не живеят в рекламите, ами ги има независимо от това, дали ни съобщават по телевизията или не и е глупаво да се правим на заинтересовани и развълнувани само защото сме видели някоя добре направена реклама. Или сме или не сме, но дайте да не си играем на състрадателни и да екпоатираме вярата на тези хора само защото такава е модната тенденция за сезона. Нищо, ама нищо мило и добро няма в това.
Както и да е, заради тези и още много други неща не обичам коледа, но това не е толкова важно. Това, което ме възмущава е друго. Сезонната поява на децата в нужда е ясна на всички и вече е клише. Няма човек, който да съм срещнала, да ми е казал, че не е отвратително. Но защо е така година след година? Всичко е въпрос на PR ми беше казал някой. Еми така си е. Не само имиджа на самия празник, но и на децата е такъв. Всички реклами са свързани с това, че сега, понеже е коледа, трябва да помогнем на децата; че те самите се нужддаят сега, понеже е коледа.
Това са глупости. Понеже е коледа трябва да си запишем (явно не можем да запомним), че има много нуждаещи се и те не изчезват в понеделника след нова година. И не живеят в рекламите, ами ги има независимо от това, дали ни съобщават по телевизията или не и е глупаво да се правим на заинтересовани и развълнувани само защото сме видели някоя добре направена реклама. Или сме или не сме, но дайте да не си играем на състрадателни и да екпоатираме вярата на тези хора само защото такава е модната тенденция за сезона. Нищо, ама нищо мило и добро няма в това.
Поредните извращения - нищо повече. Комерсиализъм, скрит зад благотворителност. Болно общество, което избира облекчаване на болката пред лечението си, заблудата пред истината. Не е модна тенденция за сезона, а успешен вносен пазарен модел. Докато носи печалби - ще се прилага. Тъжно, но трудно може да бъде променено.
цитирай