Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.10.2006 14:21 - Гишета, опашки и др
Автор: omerga Категория: Други   
Прочетен: 2357 Коментари: 8 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Не е истина.. Ама верно, простотията е навсякъде.  Или най-малко се съхранява в автентичния си вид в разни Учреждения..

Взимам си кормуването преди месец, голяма радост. Представям си как до седмица-две ще държа заветния документ в ръчичка и вече започвам мислено да изнудвам родителски тела за съответното возило.

Да, ама не

Най-напред си взимам документа от школата - 3 дни (нямам време, тях ги няма)
После - БЧК. - 4 дни (няма места)
Медицинско:
Отивам при рецепцията, както й викам, в поликлиниката, плащам 10 лева и отивам, както съм инструктирана, на очен лекар. Влизам, часът е 13:10. Жената ме посреща с приветливото обяснение, че тя отдавна е трябвало да си тръгне, че работното й време отдавна е изтекло, тая държава за нищо не става и други. В началото се усмихвам, но в крайна сметка се усещам как стоя с наведен поглед като провинила се ученичка.
Сядам на стола все пак. Къде ми била бланката. Ми нямам, защо според нея е естествено аз да осигурявам хвърчащо листче за 2-5 ст? Интуитивното ми познание сочи, че тя си има хвърчащо листче. Развиква ми се, как можело такова нещо, нали тя трябва да положи, така да се каже, компетентното си становище някъде, сиреч именно на бланка??! Какво си въобразявам аз?? Тя да не би да си няма друга работа, ами ще ми купува и бланка.. Пак си спомних какво е да си провинила се ученичка. Уж започва да ме преглежда, пита ме какъв диоптер са очилата, които нося. Ами не помня точно, около -1.75. Нямам ли рецепта в мен. Нямам. Какви били тези работи, как тя да удостовери, че виждам с очилата си, ако не знае колко са? (ами да ме прегледа бе!). Как мога аз да се разхождам по улиците , изобщо, да спя нощем, щом не знам какъв ми е диоптерът; до къде се е докарал светът, Боже! Преглежда ме в крайна сметка, по начин, който не съм и сънувала. Решава, че не виждам добре (не е вярно); маха ми очилата, пита дали виждам. Ми не, госпожо, без очила не виждам. Слага ми нещо на очите, което по моя преценка е около -0.50-0.75 и ме пита дали е по-добре. Логично, по добре е, отколкото без нищо.. Сопва се. Кой ми е предписал очилата. Майната ти, бе, жена. Както и да е.. Пита ме, и какво правим сега? Казвам й, че ще сляза долу, Славейков все пак, трябва да продават бланки. Щяла да ме изчака 5минути, но да знам, че прави голям компромис, понеже раотното й време и прочее. Излизам и между другото виждам, че работното й време е до 13:00..
Купувам бланка - 5ст, връщам се и се разминавам с нея на входа... Докато се обърна, тя изтърча като мокра кокошка заедно с касовата ми бележка, която впоследствие се оказа много съществена. Край със заниманието.
След няколко дни се връщам, друга докторка. Не може да ме прегледа, защото 5те лева ще отидат при другата и не може така. Обажда се на "рецепцията". Верно ли е, че е платено. Платено е. Къде ми е касовата бележка? Другата я взе. Пак се обажда доло и се почва един 5-минутен разговор, типично по женски, другата докторка колко е тъпа и на тях им писнало от нея. Дали не може нещо да се направи. Може би може, да сляза долу. Слизам, отварят се тетрадки, разгръщат се тефтери, лудница. След известно време и много обяснения, да, може да ме прегледа тази докторка, но за кардиолог трябва да дойда по-нататък, понеже съм си платила за другия, а не за този, който е в момента. Ок. Супер. Крачка напред. 4 дни по-късно се връщам за кардиолог. Опашка. Чакам, влизам. Каква била тая касова  бележка от толкова време. Ама дали може така? да не би аз да съм си  платила, да са ме прегледали и сега да идвам за нов преглед, за който да не платя. Следва консултация с между доктора и сестрата по този въпрос. Айде пак на "рецепцията".. Можело. Разписват се, подпечатват се, питам това ли е - това било.
Отивам в КАТ редя се на 3 опашки, наслушвам се на караници, попълвам някакво нещо, където трябва да напиша номер и дата на медицинското. И що да видя, няма номер, няма 3ти печат.... Питам многоуважаемата чиновничка. Трябва да се върна в поликлиниката за номер и печат.

Мдамм, такива ми ти работи.
Заседанието продължава! Парада ще командва бюрокрацията!


Тагове:   опашки,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. shiva - и аз скоро си вадих медицинско
26.10.2006 14:34
само че не за 10, а за 20 лв. Отидох в Орел, защото са ми а път към вкъщи. Не им правя реклама. Но си заслужават 10те лева повече - бях прегледана с внимание, държаха се любезно, мило, не ми крещяха и не ме караха да се чувствам виновна за нищо. Всичко на всичко - 2 часа, като за 1 минах 5 кабинета, а 1 час чаках кръвните проби.
Въпреки, че плащам адски високи осигуровки предпочитам да давам по 20 лв за преглед, но да получавам отношение и внимание. И така ще правя, докато скапаната ни система не се оправи!
цитирай
2. анонимен - Алеко
26.10.2006 14:39
А как може да се оправи "скапаната ни система" ако всеки я бойкотира...?
цитирай
3. andreytcho - дали бюрокрацията не помага?
26.10.2006 15:02
по малко неопитни шофьори по улиците?
по малко хора който излизат извън София всеки петък и ми пречат да се прибера вкъщи.
по малко консумация на бензина/нафтата и така цените остават непроменени.
листа може да продължи но идеята е че всяко зло е за мое и нечие друго добро:)

иначе късмет
цитирай
4. shiva - анонимен,
26.10.2006 15:14
предполагам, че въпросът е към мен?

А какво ми остава друго? Защо смяташ, че това е бойкот? Сигурно са единици тези като мен, които всеки път търсят и се опитват да отстояват правата си в разни държавни институции, дори с цената на скандали и не малко нерви.
Просто на този етап съм намерила изход за себе си.
цитирай
5. omerga - shiva,
26.10.2006 15:31
Съгласна съм с теб. Обикновено като ходя на прегледи и аз предпочитам частни клиники. и сега си припомних именно защо е така:)
цитирай
6. mobo - а аз пък
26.10.2006 16:00
обичам да си прекарвам времето в разправии с държавни чиновници. просто щото съм по-корав от тях и първо на тях ще им писне да дигат скандали.
забелязал съм интересна тенденция напоследък: всякакви караници и скандали секват, когато поискаш да знаеш трите имена и длъжността на чиновника и като го помолиш учтиво да се подпише саморъчно под току-що произведените от него караници, или пък да ти покаже вечно загубената и невидима фантомна "заповед", която не му позволява да си свърши работата точно сега.
единствения ми проблем е с опашките - много сме желаещите да си прекарваме така времето ;)
цитирай
7. анонимен - Анонимен
26.10.2006 16:04
Е*авам ти системата!!!
Рибата се вмирисва от главата!!! :-Р

Поздрави
цитирай
8. isis - ---
27.10.2006 00:47
Хубава мед. система си имахме преди, не знам кому трябваше да се "модернизира". Очаквайте и по-зле да става. Не съм песимист, просто виждам в други държави какво става, а са по-развити от нас.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: omerga
Категория: Други
Прочетен: 100379
Постинги: 26
Коментари: 122
Гласове: 365
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031